İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka'da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Yas-ı Matem orucunun ardından düzenlenen aşure programına katıldı. Birlik, dayanışma ve doğruluk mesajlarının öne çıktığı etkinlikte konuşan Tugay, Hacı Bektaş-ı Veli'nin sözlerini hatırlatarak toplumsal dayanışmanın önemine dikkat çekti.

Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen programa Başkan Tugay'ın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri de katıldı.
Başkan Tugay'dan dostluk ve doğruluk mesajı
Konuşmasında Kerbela'nın insanlık tarihi açısından taşıdığı anlamı vurgulayan Başkan Dr. Cemil Tugay, haksızlık ve zulme karşı dayanışmanın önemine değindi.

Tugay, "Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğit, yürekli ve örnek alınacak insanlar var. Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın. Hünkâr Hacı Bekkaş-ı Veli'nin dediği gibi, 'Doğruluk dost kapısıdır.' Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Bu da ancak doğruluktan, iyilikten, alçakgönüllülükten ve tevazudan geçiyor. Hepimiz insanız. Ne olursa olsun birbirimize doğruluk ve iyilikle yaklaşmalı, zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz. Bu anlayışı yaşatmaya devam ettiğimize inanıyorum. Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum" ifadelerini kullandı.
Dernek Başkanı Taşkaya'dan teşekkür

Programda konuşan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya ise Kerbela'nın yalnızca tarihsel bir olay olmadığını belirterek, Alevi-Bektaşi inancındaki anlamına değindi.
Taşkaya, "Kerbela yalnızca 680 yılında yaşanmış bir olay değildir. Kerbela; Hakk’ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı, insanlığın canı pahasına koruduğu en büyük hakikat meydanıdır. Alevi Bektaşiler, Kerbela’yı yalnızca gözyaşıyla değil, ikrarla yaşadı. Bu yol; zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı, rızalıkla paylaşmayı ve insanı incitmemeyi öğütler. Bugün paylaşacağımız aşure de bu anlayışın simgesidir" dedi.
Başkan Tugay'a destekleri için teşekkür eden Taşkaya, "Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi, yanımızda oldu" diye konuştu.
Deyişler söylendi, semah dönüldü

Konuşmaların ardından Kerbela'da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar anısına deyişler seslendirildi, semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz tarafından Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duası okunurken, programa katılanlar duaya hep birlikte eşlik etti.
Alevi yurttaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşureyi karan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, etkinliğe katılan vatandaşlara aşure lokmasını ikram etti.



