Daha önce Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki’nin de katılımıyla yüzün üzerinde fırında inceleme yapan ekipler, son olarak Yeşilova Mahallesi’nde gece yarısı kapsamlı bir denetim gerçekleştirdi.
15 fırın tek tek incelendi

Zabıta ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda 15 fırın mercek altına alındı. Denetimlerde üretim alanlarının hijyen koşulları, işletmelerin ruhsat durumları ve ekmek gramajları ayrıntılı şekilde kontrol edildi. Kurallara aykırı faaliyet gösterdiği tespit edilen işletmelere cezai işlem uygulanırken, hijyen kurallarına ilişkin olumsuzluklar İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirildi.
Gece başlayan denetim sabaha kadar devam etti

Vatandaşların sofralarına ulaşan ekmeğin sağlıklı koşullarda üretilmesini hedefleyen denetimlere Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki de katıldı. Sabahın erken saatlerine kadar süren çalışmaları yerinde takip eden Eşki, ekiplerden bilgi aldı ve sürecin şeffaf ve etkin şekilde yürütülmesini sağladı.
Denetimlerde özellikle üretim alanlarının temizliği, çalışanların hijyen kurallarına uygunluğu, depolama koşulları ve ürün gramajları detaylı biçimde incelendi.
“Olumlu sonuçları almaya başladık”

Denetimlerin etkisini göstermeye başladığını belirten Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, işletmelerdeki dönüşüme dikkat çekti.
Eşki, denetim sırasında yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Bu sabah Çamdibi ve Yeşilova bölgelerindeydik. Fırın denetimleri yaptık. Daha önce yaptığımız denetimlerde 15 fırına girdiğimiz zaman en fazla 3-4 fırının sorunsuz ve temiz olduğunu görebiliyorduk. Şimdi durum tam tersine dönmüş. İki yıl boyunca yaptığımız denetimlerde artık olumlu neticeleri almaya başladık. Bu sabah 15 fırına girdik ve sadece 4 tanesinde hijyen problemi var. Geriye kalan fırınlarımız gayet temiz ve sağlıklı koşullardaydı. Bu alanda yüzde 100 başarıya ulaşıncaya kadar denetimlerimiz devam edecek.”
Amaç ceza değil, halk sağlığını korumak
Bornova Belediyesi yetkilileri, denetimlerin temel amacının cezai işlem uygulamaktan ziyade işletmelerde hijyen standartlarını yükseltmek ve vatandaşların güvenilir gıdaya erişimini sağlamak olduğunu vurguladı. Düzenli kontroller sayesinde ilçedeki fırınlarda üretim kalitesi ve hijyen standartlarının yükseldiği ifade edildi.
Bornova Belediyesi, halk sağlığını tehdit eden unsurlara karşı mücadelesini sürdürürken, güvenli gıda üretiminin sağlandığı bir kent hedefiyle denetimlerine devam edeceğini bildirdi.





