Hakimler ve Savcılar Kurulu’nun (HSK) 2026 Adli Yargı Ana Kararnamesi ile tayini çıkan Çeşme Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Şen ile görev yerleri değişen hâkim, savcı ve adliye personeli için Sisus Marina Otel’de veda yemeği düzenlendi.
Akşam saat 20.00’de gerçekleştirilen programa HSK Başmüfettişi Kerem Kerim Arslan, Çeşme Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Şen, Çeşme Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanı Emre Erdemir, Çeşme İlçe Emniyet Müdürü İsmail Kenar, Çeşme İlçe Jandarma Komutanı İsrafil Paksoy Çeşme Sahil Güvenlik Karakol Komutanı Binbaşı Akın Satkan, İzmir Barosu Çeşme Temsilcisi Av. Nadire Erol, hâkimler, cumhuriyet savcıları ve adliye personeli katıldı.
Şen, “Hep birlikte omuz omuza vererek sorunların büyük bölümünü çözdük.

Düzenlenen gecede bir konuşma yapan Başsavcı Mustafa Şen, üç yıl önce başladığı Çeşme’deki görevini tamamlamanın huzurunu yaşadığını belirterek, adliyenin kurumsal yapısının güçlendirilmesi ve hizmet kalitesinin artırılması adına önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi.
Şen,
“Hep birlikte omuz omuza vererek sorunların büyük bölümünü çözdük. Bugün geriye dönüp baktığımda, adliyenin daha etkin, daha verimli ve daha kurumsal bir yapıya kavuştuğunu görmekten büyük mutluluk duyuyorum” dedi.
“Suç oranlarında dikkat çeken düşüşler yaşandı”
Emniyet, jandarma ve sahil güvenlik birimleriyle kurulan güçlü iş birliğinin önemine değinen Şen, ilçede birçok suç türünde önemli düşüşler yaşandığını belirtti.
Şen,
“Üç yıl öncesiyle bugün kıyaslandığında, hırsızlık başta olmak üzere mala karşı suçlar ve birçok suç türünde yüzde 30 ila yüzde 60 arasında azalmalar görüyoruz. Bu başarı, savcılarımızın, kolluk kuvvetlerimizin ve tüm adliye çalışanlarımızın özverili çalışmalarının sonucudur” diye konuştu.
Görev süresi boyunca adliye personelinin çalışma koşullarının iyileştirilmesi için gayret gösterdiklerini ifade eden Şen, konuşmasının sonunda çalışma arkadaşlarından helallik istedi.
Nadire Erol: “Çeşme Adliyesi’de çok önemli görevlere imza atınız”

İzmir Barosu Çeşme Temsilcisi Av. Nadire Erol ise konuşmasında Başsavcı Mustafa Şen’in görev süresi boyunca avukatlarla güçlü bir iletişim kurduğunu belirterek, Çeşme Adliyesi’nde önemli hizmetlere imza attığını söyledi.
Erol,
“Başsavcımız hiçbir zaman aramıza bir protokol koymadı. Her zaman ulaşılabilir, samimi ve çözüm odaklı bir yaklaşım sergiledi. Çeşme’nin Ağır Ceza Merkezi olması, avukatların çalışma koşullarına yönelik iyileştirmeler ve adliye içerisindeki uyumlu çalışma ortamı onun döneminde hayata geçen önemli kazanımlar oldu. Çeşme’ye önemli katkılar sundu” dedi.
Plaket ve hediyeler takdim edildi

Gecenin sonunda HSK Başmüfettişi Kerem Kerim Arslan tarafından Çeşme Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Şen’e plaket takdim edildi.
Ayrıca tayini çıkan Hâkim Seda Ali Hocagil ile Yazı İşleri Müdürleri Cengiz Özoğul, İlknur Çetin ve Serhat Kışlalı’ya da plaket ve çeşitli hediyeler verildi.
Duygusal anların yaşandığı gecede meslektaşları ve çalışma arkadaşları, Başsavcı Mustafa Şen’e yeni görev yerinde başarılar dileyerek Çeşme’ye yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür etti. Program, hatıra fotoğraflarının çekilmesiyle sona erdi.




