Kutlamalar kapsamında İzmir Galatasaraylılar Derneği Lokali’nin resmi açılışı yapılırken, Atatürk Anıtı’na çelenk bırakıldı ve Mövenpick Otel’de geleneksel Pilav Günü düzenlendi.

Uzun bir aradan sonra tadilatı tamamlanan İzmir Galatasaraylılar Derneği Lokali’nin açılış kurdelesi; Galatasaray Lisesi Müdürü Reşat Dabak, İstanbul Galatasaraylılar Derneği 2. Başkanı Ufuk Kaya, Galatasaray Spor Kulübü’nü temsilen Yönetim Kurulu Üyesi Niyazi Yelkencioğlu ve İzmir Dernek Divan Kurulu Başkanı Prof. Dr. Tunçdan Baltacıoğlu tarafından kesildi.

Lokal Açılışı (3)

Açılışın ardından lokale getirilen kupa ile hatıra fotoğrafları çekildi. Program kapsamında katılımcılar daha sonra Cumhuriyet Meydanı’nda Atatürk Anıtı’na çelenk sundu.

Etkinliklerin devamında Mövenpick Otel desteğiyle düzenlenen ve üyelerin yoğun ilgi gösterdiği Geleneksel Pilav Günü gerçekleştirildi.

İzmir Galatasaraylılar Derneği Başkanı Eşref Uraz ve Yönetim Kurulu Üyeleri Doğan Demirer, Kayhan Özkan, Görkem Kiter ve Cemal Tükel’in ev sahipliğinde yapılan organizasyona İzmirli üyeler kalabalık katılım sağladı. Etkinlikte 26. şampiyonluk kupası da büyük ilgi gördü. Kupa, İzmir Galatasaraylılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Eşref Uraz ve Viltur Yönetim Kurulu Başkanı, İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Özkardeş tarafından salona getirilerek özel alana yerleştirildi. Katılımcılar kupayla fotoğraf çektirmek için uzun süre sırada bekledi. Fotoğraf çekimleri yaklaşık 2 saat sürdü ve ardından yemeğe geçildi.

“İYİ Kİ GALATASARAYLIYIZ”

Eşref Uraz, Oğuz Özkardeş (2)

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları ve ebediyete intikal etmiş tüm Galatasaraylılar anısına saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan programda konuşan İzmir Galatasaraylılar Derneği Başkanı Eşref Uraz, geleneksel Pilav Günü’nün her yıl haziran ayının ilk pazar günü İstanbul’da başlayarak yurt içi ve yurt dışındaki derneklerde devam ettiğini hatırlattı.

Uraz, bu yıl organizasyonun 26. şampiyonluk kupasıyla taçlandığını belirterek, “Bu büyük başarı, Galatasaray ruhunu taşıyan hepimizi bir kez daha gururlandırmış ve onurlandırmıştır. Bu yıl, 26. şampiyonluğumuzun sevincinin yanı sıra, camiamız adına son derece önemli bir başka gelişmeyi de kutlama fırsatı bulduk. İzmir Galatasaraylılar Derneği lokalimizin, 28 değerli bağışçımızın katkılarıyla baştan sona yenilenerek yeniden camiamıza kazandırılması; İzmir ve İstanbul’daki başarılı işletme modeli doğrultusunda yeniden faaliyete geçirilmesi bizler için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı olmuştur. İsimlerinin açıklanmasını istemeyen kıymetli abla ve ağabeylerimize huzurlarınızda sonsuz teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyorum. İyi ki varsınız. Sizlerin desteğiyle gerçekten çok özel ve örnek bir çalışmayı hayata geçirdik. Görev sürem boyunca ben ve yönetim kurulu, bizden sonra bu görevi devralacak kardeşlerimizle birlikte, göstermiş olduğunuz bu fedakârlığı ve Galatasaray sevgisini her zaman minnetle hatırlayacağız. Ne mutlu camiamıza ki; Ali Sami Yen’in mirasına, Tevfik Fikret’in düşünce dünyasına ve Galatasaray’ın köklü değerlerine sahip çıkan insanlar olarak bugün burada birlikteyiz. İyi ki Galatasaraylıyız” dedi.

Cumhuriyet Meydanı

Uraz ayrıca, “İşin en zor kısmının bundan sonra başladığına dikkat çekerek, bizlere emanet edilen bu mirası yaşatmak, geliştirmek, korumak ve gelecek nesillere aynı anlayış ve sorumluluk bilinciyle aktarabilmek en önemli görevimizdir. Kolay olanı seçmeden, üstlenilen görevi layıkıyla yerine getirebilmektir. Yaşanan zorluklar da, yapılan fedakârlıklar da bu anlayışın bir sonucudur. Çünkü Galatasaray’da vazife kutsaldır; talep edilmez, verilir. Yapılan hiçbir fedakârlığın karşılığında takdir beklenmez. Bizler böyle gördük, böyle öğrendik. Çünkü bizim için esas olan tek şey vardır: Galatasaray’a hizmet etmek. Hepinizi sevgi, saygı ve Galatasaraylılık ruhuyla selamlıyorum” ifadelerini kullandı.

İzmir kıyılarında dev orkinos avı
İzmir kıyılarında dev orkinos avı
İçeriği Görüntüle

Etkinlikte Galatasaray Eğitim Kurumları Müdürü Reşat Dabak ve İstanbul Galatasaraylılar Derneği Yönetim Kurulu 2. Başkanı Ufuk Kaya da konuşma yaptı.

Oğuz Özkardeş, Ahmet Yüce, Eşref Uraz

Program sonunda bağışçılar arasından iki adet, futbolcuların imzaladığı Galatasaray forması sahiplerini buldu. Formalardan biri Galatasaray Camiası’nın vazgeçilmez ismi Ahmet Yüce’ye, diğeri ise İzmir Galatasaraylılar Derneği Onursal Üyesi ve GAGE Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Fak’a verildi.

Kaynak: Basın Bülteni