İzmir Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Cemal Tercan Salonu’nda gerçekleştirilen buluşmada, kentteki kurumlarda görev yapan fırıncı temsilcileri birlik ve beraberlik mesajı verdi.

İzmir Fırıncılar Odası Başkanı Kemal Sırtı başkanlığında yapılan toplantıya; İzmir Ticaret Odası Meclis Üyesi Hüseyin Sağır, EBSO Meclis Üyesi Soner Çelik, İzmir Ticaret Borsası temsilcisi Nihat Sağır ile kentin önde gelen fırıncıları ve çeşitli kurumlardaki komitelerde görev yapan temsilciler katıldı.

Toplantıda sektörün mevcut durumu, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı.

“Türkiye’ye örnek konsensüs…”

İzmir’deki iş birliği ve dayanışma ortamına dikkat çeken İzmir Fırıncılar Odası Başkanı Kemal Sırtı, kentte oluşan uyumun Türkiye’ye örnek olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:

‘İzmir’de Vilayet, yerel yönetimler, meslek örgütleri ve halk arasında güzel bir konsensüs oluşturduk. Bu güzel uyum tüm Türkiye’ye örnek oluyor. Meslek örgütlerindeki tüm sektör temsilcilerimizle birlik ve beraberlik içinde çalışıyoruz. Hep birlikte fırıncı esnafı için daha güçlü ve sürdürülebilir bir geleceğe yürüyoruz’

Sırtı, toplantıda fırıncıların karşılaştığı zorlukların da detaylı şekilde değerlendirildiğini söyledi. Özellikle maliyet artışları ve sürdürülebilir üretim koşullarının gündemde olduğu belirtildi.

‘Ekmek üretimindeki maliyet artışları ve sürdürülebilir üretim koşulları detaylı şekilde ele alındı. Her kurumdaki temsilcilerimizle ortak önceliğimiz, fırıncı esnafının emeklerinin karşılığını alabileceği adil bir sistemin oluşturulmasıdır.’

Fırıncı esnafının fedakârlıklarına dikkat çeken Sırtı, üreticilerin yılın her günü kesintisiz hizmet verdiğini vurguladı:

‘Fırıncı esnafı toplumun en özverili kesimlerinin başında gelmekte. Bayram, tatil, afet demeden halka hizmetini aksatmamakta. Ailesinden, sosyal hayatından fedakarlıklarda bulunmakta. Tüm bunların yanısıra periyodik olarak artan girdi maliyetlerini ürettiği ekmeğe layıkıyla yansıtamamaktadır.’

Bazı bölgelerde fırıncıların kamuoyunda olumsuz eleştirildiğini ifade eden Sırtı, bunun kendilerini üzdüğünü dile getirdi.

Engelli merkezinin maskotu oldu: Bal artık 'kadrolu çalışan'
Engelli merkezinin maskotu oldu: Bal artık 'kadrolu çalışan'
İçeriği Görüntüle

“İzmir’de fırıncı mağdur olmuyor…”

İzmir’de güçlü bir koordinasyon içinde çalıştıklarını belirten Sırtı, kayıt dışı faaliyetlerle mücadele ettiklerini ve sektörde dengeyi korumaya çalıştıklarını söyledi:

‘İzmir’deki birlik ve beraberliğimiz sayesinde esnafımızı mağdur etmiyoruz. Kayıtdışı ile hep birlikte mücadele ediyoruz. İzmir’e şehir dışından ekmek girişini önlüyoruz. Pazarlarda açıkta satılan ekmeklere, kayıtdışı çalışan fırınlara karşı savaş açtık.’
Sırtı, yapılan çalışmaların fırıncı esnafının emeğini korumaya yönelik olduğunu vurguladı:

‘Fırıncının emeğinin karşılığını alması için başarılı çalışmalar yapıyoruz. Mülki ve yerel yönetimlerle, en önemlisi toplum ile güzel diyaloglarımız var. Artık ekmeğe zam istediğimiz zaman insanlar saygıyla karşılıyor. Çünkü onlar da görüyor emeklerimizi, fedakarlıklarımızı.’
Fırıncı camiasını tek bir yapı altında topladıklarını belirten Sırtı, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:

‘Biz fırıncı camiasını tek vücut haline getirdik. Büyük bir aile haline getirdik. Önceki tüm çekişmelere, büyük küçük fırıncı kavgasına son verdik. Fırıncıyı, derdini, özverisini topluma iyi anlatıyoruz. Allah bu güzel dayanışmamızı bozmasın.’

Kaynak: Basın Bülteni