İzmir’in sıcak yaz günlerinde yolculuk konforunu artırmak ve enerji kayıplarını azaltmak amacıyla hayata geçirilen uygulama, pandemi sürecinde devre dışı bırakılmıştı. Yeni düzenlemeyle birlikte kapılar artık her durakta otomatik açılmayacak, yolcular inip binecekleri kapıları buton aracılığıyla kendileri açacak.

Serinlik ve enerji tasarrufu hedefi

Mevcut sistemde duraklarda kullanılmayan kapıların da otomatik açılması, vagon içindeki soğuk havanın hızla dışarı çıkmasına neden oluyordu. Bu durum klima sistemlerinin daha fazla enerji harcamasına yol açıyordu. Yeni uygulamayla yalnızca kullanılan kapıların açılması sayesinde vagon içi serinliğin korunması ve gereksiz enerji tüketiminin önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Butonlu sistem nasıl işleyecek?

Yolcuların daha önce de aşina olduğu sistemde, tren durağa yaklaştığında kapı butonlarında kırmızı ışık yanarak kapıların açılmaya hazır olmadığını gösterecek. Güvenli biniş ve iniş sağlandığında ise yeşil ışık yanacak ve yolcular butona dokunarak kapıyı açabilecek.

İzmirli yolcular dikkat! 23 Haziran'da o durak devre dışı
İzmirli yolcular dikkat! 23 Haziran'da o durak devre dışı
İçeriği Görüntüle

Bilgilendirme yapılacak

1 Temmuz 2026 itibarıyla başlayacak uygulama kapsamında İZBAN trenlerinde ve istasyonlarda yolculara yönelik bilgilendirme anonsları yapılacağı belirtildi.

Kaynak: İHA