İzmir’de sabah saatlerinde metro hattında yaşanan hırsızlık girişimi, ulaşımda kısa süreli aksamalara yol açtı.
Sinyalizasyon sistemini etkileyen olay, ekiplerin hızlı müdahalesiyle kontrol altına alındı.
Sinyalizasyon kablolarına girişim
Sabah saatlerinde İzmir Metro hattında Bölge ve Sanayi istasyonları arasında bulunan sinyalizasyon sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi yaşandı. Girişim nedeniyle hat üzerindeki sinyalizasyon sisteminde arıza meydana geldi.
Seferler tek hat üzerinden yapıldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada, arızanın giderilmesi için çalışmaların hızla başlatıldığı belirtildi. Bu süreçte yolcu güvenliğini sağlamak amacıyla seferlerin tek hat üzerinden yapıldığı ve trenlerin düşük hızda ilerlediği aktarıldı.
Sefer düzenlemeleri devreye alındı
Özellikle Bölge ile Evka-3 istasyonları arasındaki seferlerde yaşanan gecikmelerin ardından, ekiplerin yolcu mağduriyetini azaltmak için gerekli sefer düzenlemelerini hızla devreye aldığı ifade edildi.
Seferler 11.00’de normale döndü
Yapılan çalışmaların ardından metro seferlerinin saat 11.00 itibarıyla normal seyrine döndüğü bildirildi.
Gece yarısı nihai bakım yapılacak
Belediyeden yapılan açıklamanın devamında, sistemdeki nihai bakım ve onarım çalışmalarının gece yarısı işletim saatlerinin sona ermesinin ardından gerçekleştirileceği kaydedildi.
Ayrıca olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı ve benzer girişimlerin tekrar yaşanmaması için gerekli güvenlik önlemlerinin alındığı belirtildi.




