İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayının birlik, beraberlik ve dayanışma ruhunu yaşatmak amacıyla geleneksel aşure dağıtımını bu yıl da sürdürdü. Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında gerçekleştirilen etkinlikte yaklaşık 10 bin 500 kişiye aşure ikram edildi.
Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen dağıtıma Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı, Sosyal Hizmetler ve Yardımlar Şube Müdürü Sultan Tut ile Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da katıldı.
Aşureler ay yıldızla süslendi

İzmir Büyükşehir Belediyesi aşçılarının hazırladığı aşureler, meyve ve kuru yemişlerle süslenerek vatandaşlara ikram edildi. Kazanlarda oluşturulan ay yıldızlı Türk bayrağı motifi de etkinliğe görsel bir zenginlik kattı. Ayrıca ihtiyaç sahibi hanelerin bulunduğu bazı mahallelerde yaşayan vatandaşlar için ücretsiz otobüs ulaşımı da sağlandı.
Muharrem ayı boyunca yemek desteği

Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Gonca Erdem, muharrem ayı süresince yürütülen çalışmaları anlatarak şunları söyledi:
"İzmir Büyükşehir Belediyesi Aşevi Şube Müdürlüğü olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da muharrem ayında Alevi kültür dernekleri, cemevleri ve diğer derneklerin talepleri doğrultusunda oruç açma yemekleri hazırlıyoruz. Bu yıl 16-27 Haziran tarihleri arasında 6 bin 190 kişiye toplam 24 bin 460 öğün yemek ulaştırmayı hedefliyoruz. Muharrem ayının hoşgörü ve dayanışma simgesi olan aşure dağıtımımızı da gerçekleştiriyoruz. Üretimlerimiz gıda mühendislerinin denetiminde, tüm hijyen kurallarına uygun şekilde yapılıyor. Halkımızın güvenle tüketebilmesi için canla başla çalışıyoruz."
Gece vardiyasında hazırlandı

Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Hüseyin Sönmez ise hazırlık sürecine ilişkin şu ifadeleri kullandı:
"15 çalışma arkadaşımla gece vardiyasında görev alarak yaklaşık 11 bin kişilik aşure hazırladık. Tüm vatandaşlarımıza afiyet olsun. Muharrem ayının birlik ve bereket getirmesini diliyorum."
Vatandaşlardan teşekkür
Etkinliğe katılan Gülseren Akan organizasyondan duyduğu memnuniyeti şu sözlerle dile getirdi:
"İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne çok teşekkür ediyoruz. Çok anlamlı ve güzel bir etkinlik. Aşuremizi büyük bir keyifle yedik. İnsanların bir araya geldiği, paylaşmanın yaşandığı adeta şölen havasında bir organizasyon oldu. Bu etkinliklerin devamını diliyoruz."
Zelal Can Akkuş ise hem aşure ikramı hem de ücretsiz ulaşım hizmeti için teşekkür ederek,
"Başkanımız araç gönderdi, çok teşekkür ediyoruz. Aşure de çok güzeldi. Aşçılarımızın emeğine sağlık. Özellikle yaşlılara, çocuklara ve kadınlara yönelik hizmetlerden çok memnunuz" dedi.
Naciye Doğan da etkinlikle ilgili, "İzmir'imizi çok seviyoruz. Çok güzel bir etkinlik olmuş. Allah kabul etsin. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz" ifadelerini kullandı.




