İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, kent genelinde içme suyu altyapısını güçlendirmek amacıyla 525 milyon liralık yatırım programını hayata geçirdi. Çalışmalar kapsamında 12 ilçede toplam 387 kilometrelik içme suyu şebekesi ve branşman hattı yenilenirken, yaklaşık 33 bin abonenin bağlantıları da modern altyapıya kavuşturulacak.
387 kilometrelik altyapı yenilenecek
İklim krizi, artan nüfus ve kullanım ömrünü tamamlayan hatların oluşturduğu sorunlara karşı hazırlanan yatırım programı doğrultusunda Karabağlar, Konak, Buca, Gaziemir, Balçova, Narlıdere, Güzelbahçe, Karşıyaka, Çiğli, Bayraklı, Bornova ve Kemalpaşa ilçelerinde kapsamlı yenileme çalışmaları yürütülüyor.
İZSU, sık arızalanan ve su kayıplarına neden olan hatları belirleyerek geçici onarımlar yerine kalıcı çözümler uyguluyor. Bu kapsamda yaklaşık 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ile 165 kilometrelik branşman hattı tamamen yenilenecek. Böylece suyun kaynağından abonelere ulaşmasına kadar uzanan altyapının önemli bölümü modernize edilecek. Eski bağlantı hatlarının değiştirilmesiyle su kaçaklarının azaltılması, arıza sayılarının düşürülmesi ve suyun daha verimli kullanılması hedefleniyor.
Çalışmalar 12 ilçede eş zamanlı sürüyor
Yatırım programı kapsamında ekipler birçok ilçede aynı anda çalışmalarını sürdürüyor. Karabağlar'da Arap Hasan, Basın Sitesi ve Sarıyer mahallelerinde başlayan çalışmaların ardından Bozyaka, Çalıkuşu, Sevgi, Kazım Karabekir, Doğanay, Esenyalı, Şehitler ve Vatan mahallelerinde de şebeke ve branşman yenilemeleri yapılacak.
Konak'ta Boğaziçi ve Ulubatlı mahallelerinde tamamlanan çalışmaların ardından Lale, Küçükada, Yenidoğan, Ferahlı, Yeşildere, Murat, Huzur, Atamer, Trakya, Zafertepe ve Mithatpaşa mahallelerinde de altyapı yenilemeleri gerçekleştirilecek. Bayraklı'da Refik Şevket İnce, Çay, Çiçek, Cengizhan ve Muhittin Erener mahallelerinde çalışmalar sürerken, Osmangazi ve Doğanlar mahalleleri ile Bornova Erzene Mahallesi yeni etaplar arasında yer alıyor.
Gaziemir'de Atatürk, Menderes, Hürriyet ve Fatih mahallelerinde yürütülen çalışmaların önemli bölümü tamamlanırken, Balçova, Narlıdere ve Buca'da da sorunlu içme suyu hatlarının yenilenmesi devam ediyor.
Güzelbahçe'ye yeni iletim hattı

İZSU, mevcut altyapının yenilenmesinin yanı sıra yeni yatırımları da sürdürüyor. Bu kapsamda Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi arasında 3 kilometre uzunluğunda ve 400 milimetre çapında yeni bir içme suyu iletim hattı inşa ediliyor. Yeni hattın özellikle yaz aylarında yaşanan basınç ve debi sorunlarını azaltması ve bölgenin gelecekteki su ihtiyacını karşılaması amaçlanıyor.
Kırsal mahallelerde de çalışmalar devam ediyor
Bornova'nın Kayadibi, Eğridere ve Sarnıç mahallelerinde yeni içme suyu hatlarının yapımı sürerken, Gürpınar, Atatürk, Egemenlik, Ümit, Naldöken, Evka-3 ve Kazım Dirik mahallelerinde ana boru yenilemeleri etaplar halinde gerçekleştiriliyor.
Kemalpaşa'da ise yeni imar bölgeleri başta olmak üzere birçok mahallede yeni içme suyu hatları döşenirken, yeni abonelik bağlantıları oluşturuluyor ve eski branşmanlar yenileriyle değiştiriliyor.
Hedef kesintisiz ve güvenli içme suyu
730 gün sürmesi planlanan yatırım programı boyunca oluşabilecek arızalara hızlı müdahale edilmesi planlanırken, çalışmalar tamamlandığında İzmir'in içme suyu altyapısının daha dayanıklı hale gelmesi, su kayıplarının azaltılması ve arıza kaynaklı kesintilerin en aza indirilmesi hedefleniyor. Böylece kent genelinde daha güvenli ve kesintisiz içme suyu hizmeti sunulması amaçlanıyor.




