LÖSEV’in iyilik ekosistemi doğaya nefes, çocuklara umut oluyor
LÖSEV’in iyilik ekosistemi doğaya nefes, çocuklara umut oluyor
İçeriği Görüntüle

Kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımını hedefleyen Karşıyaka Belediyesi, uzun süredir kullanılmayan ve hurdaya ayrılması planlanan araçları bakım ve onarımdan geçirerek yeniden hizmete kazandırıyor. Bu yıl kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü’nün çalışmalarıyla kısa sürede 4 araç yeniden belediye filosuna dahil edilirken, 5 aracın daha hizmete alınması için çalışmalar sürüyor.

Karşıyaka Atıl (6)

Karşıyaka Belediyesi bünyesinde 2026 yılının başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü, araç filosunun güçlendirilmesi ve kamu kaynaklarında tasarruf sağlanması amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Mart ayında aktif olarak faaliyetlerine başlayan müdürlük, kaza ve arıza gibi nedenlerle kullanım dışı kalan araçları yeniden hizmete kazandırmak için yoğun mesai harcıyor.

Örnekköy Şantiye Tesisleri’nde bulunan atölyede gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında 1 hafif ticari araç, 1 binek araç, 1 minibüs ve 1 kamyon bakım ve onarım işlemlerinin ardından yeniden kullanıma alındı. Toplam 4 aracın belediye envanterine geri kazandırılmasıyla birlikte hizmet kapasitesi de artırılmış oldu.

Usta ellerden örnek dönüşüm

Karşıyaka Atıl (7)

Belediye ekiplerinin çalışmaları bununla da sınırlı kalmadı. Halen 1 pikap, 2 minibüs ve 2 iş makinesinin bakım ve onarım işlemleri devam ediyor. Çalışmaların tamamlanmasının ardından söz konusu araçların kısa süre içerisinde yeniden hizmet vermeye başlaması planlanıyor.
Öte yandan ekonomik ömrünü tamamladığı değerlendirilen diğer araçların teknik incelemeleri de sürdürülüyor. Ekipler, belediyeye ait tüm resmi araçların bakım ve onarım işlemlerini de kendi personeli ve mevcut imkanlarıyla gerçekleştiriyor. Uzmanlık, deneyim ve emekle yeniden kullanılır hale getirilen araçlar, kent genelindeki hizmetlerin daha hızlı ve etkin yürütülmesine katkı sağlıyor.

“Öz kaynaklarımızla güçleniyoruz”

Karşıyaka Atıl (1)

Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Kentimize en nitelikli hizmetleri sunmak için büyük bir gayretle çalışırken, belediyemizin mevcut imkanlarını en doğru şekilde değerlendirmeye büyük özen gösteriyoruz. Bizim için tasarruf, hizmetten vazgeçmek değil; elimizdeki imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmektir. Bu doğrultuda, uzun süredir atıl durumda bulunan araçlarımızı kendi ekiplerimizin emeği ve uzmanlığıyla yeniden hizmete kazandırıyoruz. Böylece hem önemli bir tasarruf sağlıyor hem de araç filomuzu güçlendiriyoruz. Geçen aylarda kurduğumuz Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğümüzün kısa sürede ortaya koyduğu bu başarılı çalışma, öz kaynaklarımızla neler başarabileceğimizin somut bir göstergesidir. Emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Kaynak: Basın Bülteni