Ümraniye’de silahlı saldırıda hayatını kaybeden futbolcu Kubilay Kaan Kundakçı cinayetine ilişkin davanın ilk duruşması görüldü.
Kartal’daki Anadolu Adliyesi 27. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşma, salon yetersizliği nedeniyle Şehit Hakan Kılıç Konferans Salonu’nda yapıldı.
Saat 11.35’te başlayan duruşmada tutuklu ve tutuksuz sanıklar ile taraf avukatları hazır bulundu.
Sanıklardan dikkat çeken savunmalar
Tutuklu sanıklardan Alaattin Kadayıfçıoğlu, savunmasında olay anını şöyle anlattı:
"Biz Aleyna ile olay tarihinden 2-3 hafta öncesinde tanışıp sevgili olduk. Ben arabayı verdim akşamında biz Aleyna ile bulaşacaktık. Benim şahsi binek aracıma sığmayacağını düşündüm. Babamın arabası Vito ile gidebileceğimi söyledi.
Müzik stüdyosunun olduğu sokağa girdik. Beyaz bir otomobil vardı. Aracı görünce Aleyna panikledi. Ben de araçtan indim, yüzük parmağımdan aracın ön kapısına vurdum ve içeride yolcu koltuğunda oturan şahıs bana küfür etti ve beni içeri çektiler, ben tek elimle mücadele ediyordum. Bir anda silah patladı ve benim mi değil mi kimin olduğunu anlamadım. Şahıs beni içeri çektiği zaman bacağının arasında parlak birşey gördüm. Sonrasında Vito'ya bindik Mustafa bey ve Aleyna ile, sonra Aleyna'ya Mert'i aramasını söyledim. Birşey olduysa ambulansı arasınlar diye. Ben olayın şokuyla ne olduğunu anlamadım. Babam yurtdışında olduğu için onun yakını olan Metin amcama gittim, metin amcama Aleyna ile gittik. AVM'ye gittik daha sonrasında Aksaray'a gittik, Engin Abi ile daha sonra başka bir AVM'ye gittik. Bir sonraki gün zaten polisler bizi aldı. Aleyna bizden Metin amcama gittikten sonra bizden ayrıldı. Ben aslında Aleyna'yı annesinden almaya gittim. Ben oraya giderken o şahısların orada olduğunu bilmiyordum. Silah taşıdığımı sadece Mustafa Bey bilir, silahım hep torpido da duruyor. Zaten buradan gidelim tehlikeli olabilir dedi. Olay sırasında elim tetikte değildi ben kimseye silah doğrultmadım"
“İlk kez silah gördüm” ifadesi
Sanıklardan Aleyna Kalaycıoğlu ise olay gecesine ilişkin şunları söyledi:
"Sayın hakim ben biraz detaylı konuşmak istiyorum. Bizim Canbay ile 1,5 yıllık bir ilişkimiz vardı. Ben ayrılmak istedim o kabul etti. Ayrıldıktan 1-2 hafta sonra Alaattin ile görüşmeye başladık. O gece Allattin'de kaldım, daha sonra kayıt almak için stüdyoya gittim, köpeğimi alıp gittim. Stüdyoya gittiğimde Yalçın Canbay 'Kötü' dedi gitti. Ardından Kubilay aradı beni 'Ablacığım ben sizi barıştırmak için gelmek istiyorum' dedi, ben 'Gelmeni istemiyorum' dedim. Yalçın bir önceki konuşmada 'Canbay çok kötü' dedi, ikinci konuşmada telefonu aldı ve 'Hayatında biri varsa kendimi öldüreceğim' dedi.
Ben de korktum, 'Hayatımda kimse yok' dedim onu sakinleştirmek istedim. Daha sonra aracın içerisindeyken Yalçın aradı, 'Stüdyoya dön' dedi ben de dönmeyeceğimi söyledim, yemek yemeğe gittik biz. Yemekteyken üstü kapalı şekilde Alaattin'e söyledim. Anneme de söyledim Yalçın ve Kubilay'ın bizi barıştırmak için geldiğini söyledim, bana 'Gel' dedi. Olay anında ben ilk defa Alattin'in silah taşıdığını gördüm. Araçtan indi 'Sadece konuşacağım' dedi, öyle indi arabadan daha sonrasında silah patlayınca elim ayağım boşandı. Daha sonra Alaattin beni vıp araca bindirdi. Araca binince silahı gördüm arka koltukta. 'Alaattin sen ne yaptın' dedim, o da bana 'Ne olduğunu bilmiyorum' dedi. Sonra 'Bertin'i aradım ambulans çağır ya da ben çağıracağım' dedim. Sonra bir daha Bertin'i aradım 'Bana birşey olmadığını söyle' dedim o da bana 'Bir kişi yerde yatıyor' dedi. Bertin beni anneme bıraktı, daha sonra polisler geldi. Telefonumu kapatmadım, telefonumdan hiçbirşey silmedim"
“Ben kimsenin ölümüne sebep olmadım”
Duruşmada en dikkat çeken anlardan biri ise Cemil Kundakçı ile yaşandı.
Sanık Aleyna Kalaycıoğlu ile anne Ülker Kundakçı arasında geçen konuşmada:
"Neden oğluma ayakçı dedin"sorusuna Kalaycıoğlu,
"Hiçbir maddi gerekçe görmeden yardım ediyordu."yanıtını verdi.
Baba Cemil Kundakçı ise,"Neden Kubilay'ı sormadın"derken Kalaycıoğlu,
"Ben Kubilay'ın öldüğünü eve gidince öğrendim"yanıtını verdi.
Duruşmada duygusal anlar yaşanırken Cemil Kundakçı şu ifadeleri kullandı:
"Ben oğlum öldüğünden beri 3 aydır uyuyamıyorum. Kubilay, ülkemize faydalı olabilecek bir gençti, öldürüldü. Bir aşk meşk meselesi yüzünden benim oğlum öldürüldü"
Bu sırada Aleyna Kalaycıoğlu ağlayarak,
"Ben kimsenin ölümüne sebep olmadım"dedi.
"Sizi bir daha burada görmeyeceğim"
Duruşmada tanık olarak dinlenen Vahap Canbay,
"Belirsiz ucu açık bir ayrılık konuşması oldu. Kubilay o gece bende kaldı, Kubilay 'Abi gidelim, hem barışmış olursunuz' dedi, Kubilay ve Yalçın daha önceden gidecekti. Olay günü Yalçın ve Kubilay bendeydi, çıkıp gittik. Yaklaşık 2 saat bekledik, temizlikçi temizliği bitirince gidecektik. Yalçınay ile Zuhal Kalaycıoğlu arabada telefonda konuştu. Yalçınay bana, 'Herkes haddini bilecek' dedi Zuhal Kalaycıoğlu ile ilgili. Benim köpeğim içerideydi. Moca benim, stüdyoda bulunan köpek benimdi. Bir araç yanımıza geldi. Biri indi araçtan cama vurdu, benim oturduğum cama vurdu. Kapıyı açtım, 'Sizi bir daha burada görmeyeceğim' dedi silah içeri doğrulttu. Cenin pozisyonuna aldım kendimi, silah patladı zaten. Silaha temasım olmadı. Olay anında kimse sesini çıkarmadı, ben sadece 'Yapma' dediğimi hatırlıyorum. İlk başta ben kimsenin vurulduğunu anlamadım. Kubilay araçtan kendisi indi, sadece bağırıyordu. Çığlık sesleri vardı ama benim algım sadece Kubilay'ın çığlığındaydı. Benim tek düşüncem sadece Kubilay'dı o an. Kubilay araçtan indi hemen yere yatmadı sonra yere yattı. Ben 'Yardım edin' diye bağırdım. Bacağımda ya da torpidoda herhangi birşey çıkmadı. Aleyna ile aramda bir husumet yoktur." dedi.
“Arbede yaşandı” savunmaları
Diğer sanıklar da olay gecesine ilişkin savunmalarında arbede ve panik anlarını anlattı.
Sanıklar, silahın nasıl patladığını görmediklerini ve olay anında yaşanan karmaşa nedeniyle ne olduğunu anlamadıklarını ifade etti.
Duruşma devam ediyor
Mahkemedeki duruşmanın ilerleyen saatlerde sanık ifadeleri ve taraf beyanlarıyla devam ettiği öğrenildi.




