İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Kiraz ziyaretinde öğrencilere verdiği sözü yerine getirdi. Kiraz Örencik Zeybekler İlkokulu ve Ortaokulu öğrencileri, karne öncesinde İzmir Doğal Yaşam Parkı'nı ziyaret ederek unutamayacakları bir gün yaşadı. Yüzlerce hayvan türünü yakından görme fırsatı bulan çocuklar, doğayla iç içe keyifli anlar geçirdi.

İzmir'de iş arayanlara büyük fırsat! Her gün bir kişi bu sistem sayesinde işe giriyor
İzmir'de iş arayanlara büyük fırsat! Her gün bir kişi bu sistem sayesinde işe giriyor
İçeriği Görüntüle

Başkan Tugay'dan Çocuklara Jest 207 Öğrenci Için Unutulmaz Gün (3)

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen gezi kapsamında Örencik Zeybekler İlkokulu ve Ortaokulu öğrencileri, İzmir Doğal Yaşam Parkı'nda ağırlandı. Programa Başkan Dr. Cemil Tugay'ın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanı Hüseyin Gökhan Özdemir, Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Anıl Kaçar ile Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı da katıldı. Toplam 207 öğrenci, 16 öğretmen ve velilerin yer aldığı gezide çocuklar, parkın kapısından itibaren büyük bir heyecanla farklı hayvan türlerini keşfetti.

“Dünya bütün canlı türleriyle güzel”

Başkan Tugay'dan Çocuklara Jest 207 Öğrenci Için Unutulmaz Gün (5)

Öğrencilerle bir araya gelen Başkan Tugay, İzmir Doğal Yaşam Parkı'nın Türkiye'nin en büyük doğal yaşam parkı olduğunu belirterek burada 140 farklı türden 1500'den fazla hayvanın yaşadığını söyledi. İzmir'in simgelerinden biri haline gelen fil ailesinden de söz eden Tugay, parkta doğan fillerin İzmirli olduğunu hatırlatarak anne Begümcan ile baba Winner'ın yavruları İzmir, Deniz ve Ege'nin hikâyesini çocuklarla paylaştı.

“Tüm canlıların yaşam hakkına saygı duymamız gerekiyor”

Başkan Tugay'dan Çocuklara Jest 207 Öğrenci Için Unutulmaz Gün (6)

İzmir'deki bütün çocukların bu parkı görmesini istediklerini ifade eden Başkan Tugay, “Sizler doğayla iç içe bir bölgede yaşıyorsunuz ancak burada çok sayıda canlı türünü bir arada görebiliyoruz. Aslında vermek istediğimiz mesaj şu; dünyada insanlar yalnız yaşamıyor. Pek çok canlı türüyle birlikte yaşıyoruz. Hepsinin bu dünyada yaşam hakkı var ve hepsine saygı duymamız gerekiyor. Burayı ziyaret eden çocuklarımızın ve gençlerimizin bunun farkına varmasını istiyoruz” dedi.

“Kendinizi hiçbir zaman yalnız hissetmeyeceksiniz”

Başkan Tugay'dan Çocuklara Jest 207 Öğrenci Için Unutulmaz Gün (7)

Doğanın, ağaçların ve tüm canlıların korunmasının önemine dikkat çeken Tugay, “Biz bu dünyayı bu haliyle seviyoruz. Doğal yaşam olması gerektiği gibi devam ederse her şey dengede kalır ve insanlar da huzur içinde yaşar. Bu bilincin hepimizde oluşması gerekiyor. Dünya bütün canlı türleriyle güzel. Onlarla uyum içinde yaşamayı da hep birlikte başarmamız lazım” diye konuştu.
Kirazlı öğrencilere de seslenen Tugay, “Sizleri çok seviyorum. Okulunuzun daha da güzel olması için elimizden geleni yapacağız. Kendinizi hiçbir zaman yalnız hissetmeyeceksiniz. Belediye başkanınız, amcanız, büyüğünüz olarak sizlerin daha güzel ortamlarda eğitim alması, keyifli etkinliklere katılması ve İzmir’i daha yakından tanıması için çalışacağız” ifadelerini kullandı.

“Hep birlikte daha iyi olacağız”

Başkan Tugay'dan Çocuklara Jest 207 Öğrenci Için Unutulmaz Gün (1)

Gezi boyunca çocuklarla tek tek sohbet eden Başkan Tugay, en çok hangi hayvanları beğendiklerini sordu, eğitim hayatlarıyla ilgili sohbet etti. Geleceğe ilişkin umutlarını paylaşan Tugay, “Hep birlikte daha iyi olacağız. Sizler büyüdüğünüzde umarım Türkiye ve dünya çok daha güzel bir yer olacak. Öğretmenlerinizle, belediyede çalışan arkadaşlarımızla ve sizlerle birlikte bu dünyayı daha güzel bir yer haline getireceğiz” dedi.

Konuşmasının ardından öğrencilerle birlikte fil ailesini ziyaret eden Tugay, çocuklarla elma ve havuç vererek filleri besledi. Etkinlik boyunca renkli görüntüler ortaya çıkarken bazı öğrenciler ilk kez bir fili yakından görmenin heyecanını yaşadı. Kimileri aslanları ilgiyle izlerken kimileri de sürüngenler bölümünde uzun süre vakit geçirdi.

Öğrenciler unutamayacakları bir gün yaşadı

Geziye katılan öğrenciler de yaşadıkları mutluluğu dile getirdi. 8'inci sınıf öğrencisi Ece Geleş, “Hayatımda buraya geleceğimi hiç düşünmezdim. Başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Bize bu fırsatı verdiği için çok mutlu olduk” dedi.

İlk kez Doğal Yaşam Parkı'nı ziyaret ettiğini söyleyen Ayşegül Baysal ise, “Burada çok güzel filler ve yılanlar gördüm. En çok yılanları sevdim. Başkanım, bizi buraya getirdiğiniz için çok teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.

6'ncı sınıf öğrencisi Rabia Koç da uzun zamandır bu geziyi hayal ettiğini belirterek, “En çok bukalemunları beğendim. Renk değiştirmeleri ilginçti. Yılanların bu kadar büyük olduğunu düşünmüyordum, görünce şaşırdım” diye konuştu.

Hazal Yılgıner, “Çok güzel vakit geçirdim. Teşekkür ederim, iyi ki varsınız” sözleriyle duygularını paylaşırken, Yurdagül Seyri ise “Buraya daha önce hiç gelmemiştim. Hayvanları gördüm, çok sevdim. Çok güzel bir gün geçirdim” dedi.

Karne sevincini doğayla iç içe geçen bir geziyle kutlayan öğrenciler, gün sonunda kendileri için hazırlanan hediyeleri alarak Kiraz'a döndü. Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Başkan Dr. Cemil Tugay'ın Kiraz ziyaretinde verdiği söz doğrultusunda Kiraz Örencik Zeybekler Ortaokulu'nda öğrenciler için karne şenliği de düzenliyor.

Kaynak: Basın Bülteni