Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2025-2026 eğitim-öğretim dönemini tamamlayan 247 öğrenci, düzenlenen törenle mezuniyet sevinci yaşadı. Genç sağlıkçılar, meslek yemini ederek keplerini havaya fırlattı.

++Selen Esen

Buca’nın ‘Pırlantaları’  mezun oldu!
Buca’nın ‘Pırlantaları’ mezun oldu!
İçeriği Görüntüle

Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, 2025-2026 eğitim-öğretim döneminde mezun olan öğrencilerini görkemli bir törenle sağlık camiasına uğurladı. Prof. Dr. Yusuf Vardar MÖTBE Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen törene fakülte yönetimi, akademisyenler, öğrenciler ve aileler katıldı.

Törende Fakülte Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Aytül Pelik Hadımlı, Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Reci Meseri, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Başkanı Prof. Dr. Serkan Bakırhan, Ebelik Bölüm Başkanı Yardımcısı Prof. Dr. Nazan Tuna Oran ve Odyoloji Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Gülce Kirazlı da hazır bulundu. Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı.

“Sizler toplum sağlığının geleceğisiniz”

Eü Sağlıkbilimlerifakmezunlarınıuğurladı (5)

Törende konuşan Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Aytül Pelik Hadımlı, mezunlara seslenerek, “Bugün sadece bir diploma değil; emek, azim, sabır ve kararlılıkla geçen yılların karşılığını alıyorsunuz. Her biriniz toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde önemli sorumluluklar üstlenecek sağlık profesyonelleri olarak yeni bir yolculuğa başlıyorsunuz” dedi.

Hadımlı konuşmasında ailelere de teşekkür ederek, “Sizler sadece evlatlarınızı değil, aynı zamanda ülkemizin gelecekteki sağlık profesyonellerini yetiştirdiniz” ifadelerini kullandı. Mezunlara seslenmeyi sürdüren Hadımlı, “Diploma bir son değil; yaşam boyu öğrenme yolculuğunuzun yeni bir başlangıcıdır. Kendinizi geliştirmeye, üretmeye ve toplum yararına çalışmaya devam edin. Sizlerle gurur duyuyoruz” diye konuştu.

Fakülte birincisinden Atatürk vurgusu

Eü Sağlıkbilimlerifakmezunlarınıuğurladı (7)

Törende söz alan Fakülte Birincisi Selen Esen ise konuşmasında duygularını paylaşarak, “Bizlerin, mesleklerimizde ne kadar başarılı olacağımızı, yaşadığımız zorluklara ve geleceğe karşı olan ümitlerimizi uzun uzun anlatabilirim. Ancak bunun yerine gözlerimize bakmanız yeterli olacaktır” dedi.

Esen, konuşmasının devamında şu ifadeleri kullandı:

“Sevgili arkadaşlarım; önümüzde uzun, uzun ve onlarca zorluk ve bu zorluklardan daha fazla mücadele olacak. Mesleklerimizi en iyi şekilde icra edebilmek için ihtiyaç duyacağımız, Türk gençleri olarak elimizden gelenin fazlasını yapacağımıza eminim. Yolumuz her zaman başarı, mesleğimiz ise gururla taşınacaktır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün ‘Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları... Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz. Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar’ sözünden yola çıkarak azim ve kuvvetle, Türk milletini muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarmak konusunda, Türk gençliği üstüne düşeni her daim yapacaktır” diye konuştu.

Dereceye girenlere ödül

Konuşmaların ardından bölümlerinde dereceye giren öğrencilere ve ailelerine ödülleri verildi. Fakülte bünyesindeki Ebelik, Odyoloji, Beslenme ve Diyetetik ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümlerinde yıl boyunca başarılı olan öğrencilere teşekkür belgeleri akademisyenler tarafından takdim edildi.

Meslek yemini ettiler, keplerini havaya attılar

Programın sonunda mezun öğrenciler, bölüm başkanları eşliğinde kürsüye çıkarak meslek andını okudu. İnsan yaşamının en temel değer olduğunun bilinciyle hareket edeceklerine söz veren öğrenciler, diplomalarını alkışlar eşliğinde aldı.

Sağlık ordusuna katılan 247 genç sağlıkçı, keplerini havaya atarak mezuniyet coşkusunu aileleriyle birlikte yaşadı.

Kaynak: Basın Bülteni