İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan yeni düzenleme, araç içi donanım ve aksesuar kullanımına ilişkin tartışmaları sona erdirdi. Milyonlarca sürücünün merak ettiği uygulamalar netlik kazanırken, ön cama takılan telefon tutucuların kullanımı resmen serbest hale geldi.

Havai fişek fabrikasında yaşamını yitiren işçi son yolculuğuna uğurlandı!
Havai fişek fabrikasında yaşamını yitiren işçi son yolculuğuna uğurlandı!
İçeriği Görüntüle

Telefon tutucularına izin çıktı

TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilen ve 27 Şubat 2026 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7574 sayılı Kanun'un ardından oluşan soru işaretlerini gidermek amacıyla hazırlanan düzenleme yürürlüğe girdi. Buna göre, ön cama monte edilen telefon tutucuların kullanımı artık serbest olacak. Araç kameraları da belirlenen ölçüler kapsamında kullanıldığında ceza uygulanmayacak.

Ses sistemi için yeni kriter

Araç içi ses sistemlerine yönelik uygulamada da yeni bir kriter getirildi. Buna göre cezai işlem, sesin aracın dışına taşması durumunda uygulanacak.

Multimedya ekranlarında ölçü belli oldu

Yeni düzenlemeyle birlikte araçlardaki multimedya sistemlerinin kullanımına da açıklık getirildi. Sürücünün görüşünü engellemediği sürece multimedya ekranları serbest olacak ve bu nedenle ceza kesilmeyecek.

Kaynak: Haber Merkezi