Türkiye Gazetesi'nin haberine göre, EPDK uzmanları, akıllı elektrik sayaçlarının gelecekte su ve doğalgaz sayaçlarından gelen verileri de toplayabilecek ortak bir altyapıya dönüştürülmesini planlıyor.
Gerekli mevzuat ve yasal düzenlemelerin tamamlanmasının ardından vatandaşlar, elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini tek bir mobil uygulama ya da dijital platform üzerinden görüntüleyebilecek.
Anlık takip ve geçmiş tüketim karşılaştırması
Hayata geçirilmesi planlanan sistemle kullanıcılar, farklı kurumlara ait uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmadan tüm tüketim bilgilerine tek ekrandan ulaşabilecek.
Aynı zamanda anlık kullanım verileri takip edilebilecek, geçmiş dönem tüketimleri karşılaştırılarak tasarruf planlaması yapılabilecek.
MASS ile ortak altyapı oluşturulacak
Uzmanlar, geliştirilen sistemin "Milli Akıllı Sayaç Sistemi" (MASS) adıyla milli bir ekosistem olarak tasarlandığını belirtti.
Bu altyapı sayesinde farklı üreticilere ait sayaç, modem ve haberleşme yazılımlarının ortak bir protokol üzerinden birlikte çalışması amaçlanıyor. Böylece kurulum ve işletme maliyetlerinin düşürülmesi, enerji dağıtım şirketlerinin ise tek bir teknoloji sağlayıcısına olan bağımlılığının azaltılması hedefleniyor.
Kırsal bölgeler için hibrit model geliştiriliyor
Uzmanlar, sistemin ilk aşamada coğrafi koşullar nedeniyle kırsal bölgelerde sınırlı kullanılabileceğine dikkat çekti.
Bu sorunun çözümü için elektrik hattı üzerinden veri iletimini sağlayan (PLC) teknolojileri ile radyo frekansı tabanlı haberleşme sistemlerinin birlikte kullanılacağı hibrit bir model üzerinde AR-GE çalışmalarının sürdüğü ifade edildi.
Hibrit yapıyla, uzak yerleşim yerlerinde de kesintisiz ve verimli veri akışının sağlanması amaçlanıyor.





