Milyonlarca çalışanın merakla beklediği 2027 yılı asgari ücret görüşmeleri öncesinde zam hesapları şekillenmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan'ın çalışanların enflasyona karşı korunacağı yönündeki açıklamasının ardından farklı artış oranlarına göre yeni maaş tabloları oluşturuldu.

Mevcut net asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalara göre, yüzde 25 ile yüzde 45 arasındaki zam ihtimallerinde yeni ücretin 35 bin 94 TL ile 40 bin 709 TL arasında değişmesi bekleniyor.

Bakan Işıkhan'dan asgari ücret mesajı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için yürütülecek çalışmalar hakkında açıklamalarda bulundu. Çalışanların enflasyon karşısında korunacağını vurgulayan Işıkhan, yeni ücret belirlenirken asgari ücretlilerin mağdur edilmeyeceğini ifade etti.

Mümkün olan en yüksek artışın yapılması için çalışacaklarını belirten Işıkhan, "Elimizden gelenin en iyisini yapacağız, mümkün olan en yüksek rakamı vermeye çalışacağız" dedi.

2027 asgari ücret için 5 zam hesabı

Sabah.com'da yer alan habere göre, 2026 yılının başında yüzde 27 zam yapılarak net 28 bin 75 TL olarak belirlenen asgari ücret için beş farklı artış oranı üzerinden hesaplama yapıldı.

Benzine 3,54 TL indirim geliyor! Bu gece yarısı pompaya yansıyacak!
Benzine 3,54 TL indirim geliyor! Bu gece yarısı pompaya yansıyacak!
İçeriği Görüntüle

Zam oranının yüzde 25 olması halinde net asgari ücretin 35 bin 94 TL'ye yükselmesi öngörülüyor. Yüzde 30'luk artışta bu rakam 36 bin 498 TL'ye, yüzde 35'lik zamda ise 37 bin 902 TL'ye çıkıyor.

Daha yüksek artış ihtimallerinde ise ücret 40 bin TL sınırına yaklaşıyor. Yüzde 40 zam yapılması durumunda net asgari ücret 39 bin 306 TL, yüzde 45 artışta ise 40 bin 709 TL olarak hesaplanıyor.

Asgari ücret 2027'de ne zaman açıklanacak?

2027 yılında uygulanacak yeni asgari ücretin belirlenmesi için Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun Aralık ayında toplantılara başlaması bekleniyor.

İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan 15 kişilik komisyonun, ücret konusunda uzlaşma sağlamak amacıyla en az dört toplantı gerçekleştirmesi öngörülüyor.

Görüşmelerin tamamlanmasının ardından yeni asgari ücretin 20-25 Aralık tarihleri arasında açıklanması bekleniyor. Belirlenecek ücret, 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girecek.

İşte 2027 asgari ücret için 5 zam senaryosu

Mevcut net asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalara göre beş farklı zam oranında ortaya çıkan yeni maaşlar şöyle:

| Zam oranı | Yeni net asgari ücret |
| ----------| ---------------------|
| Yüzde 25 | 35.094 TL |
| Yüzde 30 | 36.498 TL |
| Yüzde 35 | 37.902 TL |
| Yüzde 40 | 39.306 TL |
| Yüzde 45 | 40.709 TL |

2027 yılı için uygulanacak kesin zam oranı ise Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun Aralık ayında gerçekleştireceği görüşmelerin ardından belli olacak.

Kaynak: Haber Merkezi