İzmir Minibüsçüler Odası, toplu ulaşımda yaşanması beklenen dönüşüm sürecine hazırlanmak amacıyla sektörün uluslararası organizasyonlarından biri olan Busworld Türkiye 2026 Fuarı’na katıldı. Oda yönetimi, hem elektrikli araç teknolojilerini hem de dijital ulaşım çözümlerini yerinde inceleyerek geleceğin şehir içi taşımacılığına ilişkin temaslarda bulundu.

İzmir'de belediyeler operasyonu: Oklar Veli Ağbaba'da!
İzmir'de belediyeler operasyonu: Oklar Veli Ağbaba'da!
İçeriği Görüntüle

İzmir Minibüsçüler Odası Başkanı Kader Atlı, gelecekte İzmir’de elektrikli minibüslerin hizmete gireceğini belirterek esnafın bu sürece hazırlanması gerektiğini söyledi. Atlı, oda olarak dönüşüm sürecinde üyeleri bilgilendirmeyi ve olası mağduriyetlerin önüne geçmeyi hedeflediklerini ifade etti.

“Minibüsler dijitalleşiyor..”

Fuar kapsamında edinilen izlenimlere dair değerlendirmelerde bulunan Atlı, sektörün yönünü değiştirecek teknolojilere dikkat çekti.

Yeni nesil minibüslerin daha ekonomik, güvenli ve konforlu olacağını vurgulayan Atlı, şu ifadeleri kullandı:

‘Oda yönetimi olarak üyelerimizi yarınlara hazırlamak, ulaşım sektöründeki dönüşümden mağdur olmamaları için onlara doğru rehberlikler etmek arzusundayız. Bu yönde sürdürdüğümüz çalışmalar kapsamında, ulaşım sektörünün en önemli organizasyonlarından biri olan Busworld Türkiye 2026 Fuarı’na katılarak toplu taşımacılık alanındaki yeni teknolojileri ve sektördeki gelişmeleri yerinde inceleme fırsatı bulduk.’

Atlı, fuarda özellikle dijital ödeme sistemleri, araç içi teknolojiler ve elektrikli ulaşım çözümlerine odaklandıklarını belirterek şöyle devam etti:

‘Fuarda özellikle elektronik ücret toplama sistemleri, araç içi dijital entegrasyon çözümleri, akıllı ulaşım uygulamaları ile elektrikli ve yeni nesil minibüsleri detaylı olarak değerlendirdik. Üretici firmalar ve sektör temsilcileriyle gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde, gelecekte toplu taşımacılığı şekillendirecek uygulamalar hakkında bilgi aldık.

Yarınların şartlarına hazırlıklı olmalıyız. Minibüsçü esnafımızın mevcut ekonomik koşullar altında yaşadığı zorlukların farkındayız. Bu nedenle yapılacak her türlü dönüşümün, esnafımızın sürdürülebilir şekilde faaliyetlerini devam ettirebileceği şartlarda gerçekleşmesi gerektiğine inanıyoruz.’

Dijitalleşmenin hizmet kalitesini artıracağını belirten Atlı, minibüsçü esnafının toplumsal sorumluluğuna da dikkat çekti:

‘Üyelerimiz toplumsal yaşamda büyük sorumluluk taşıyan bir mesleği icra ediyorlar. İnsanların canı bize emanet. Hem işimizi iyi yapıp hem de trafikteki diğer hataları mümkün olduğunca tolere etmeye gayret gösteriyoruz. Kent ulaşımındaki bu önemli görevimiz nedeniyle, minibüsçü esnafının gelecekte uygulanabilecek elektronik ücret toplama sistemleri, dijital teknolojiler ve yeni nesil ulaşım çözümleri konusunda bilgi sahibi olması ve gelişmeleri yakından takip etmesi büyük önem taşımakta. Bu alanda gerçekleştirilecek fuar ve yayınları takip etmeyi sürdüreceğiz. Kent ulaşımına güvenli ve konforlu şekilde katkı koymak temel hedefimizdir’

Kaynak: Basın Bülteni