Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakırköy Medeni Berk İlkokulu'nda düzenlenen 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Okul Kapanış Programı ve Karne Töreni'ne katıldı. Programa İstanbul Valisi Davut Gül, İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, öğrenciler ve veliler de iştirak etti. Karne dağıtımının ardından konuşan Tekin, eğitim öğretim yılına ilişkin değerlendirmelerde bulunurken yeni dönemde uygulanacak projeleri de paylaştı.
"Öğretmenlerimize teşekkür etmek istiyorum"
Eğitim öğretim yılının tamamlandığını belirten Bakan Tekin, öğretmenlerin özverili çalışmalarına dikkat çekerek, "2025-2026 eğitim-öğretim yılını bugün itibarıyla tamamlamış bulunuyoruz. Ben sözlerime başlamadan önce bu eğitim-öğretim yılında da fedakarlıklarıyla, örnek davranışlarıyla, çocuklarımıza aşıladıkları ülke ve millet sevgisi konusundaki çabalarıyla koskoca bir eğitim-öğretim yılında çocuklarımıza hem annelik hem babalık, abilik, ablalık yapan öğretmen arkadaşlarımıza huzurlarınızda teşekkür etmek istiyorum. Allah kendilerinden razı olsun." dedi.
Tekin, bu yıl itibarıyla 17 milyon 583 bin 252 kayıtlı öğrencinin eğitim gördüğünü, ortaokul ve lise mezunlarının ise bir üst eğitim kademesine geçeceğini ifade etti.
LGS sonuçları 10 Temmuz'da açıklanacak
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında sonuçların 10 Temmuz'da ilan edileceğini belirten Tekin, tercih sürecinde öğrencilerin yapay zeka destekli bir tercih robotundan yararlanabileceğini söyledi.
Bakan Tekin,
"10 Temmuz'da sonuçları açıkladığımızda bu yıl yapay zeka destekli bir robotik tercih kılavuzu oluşturduk elektronik ortamda. LGS sınavında çocuklarımız aldıkları skorlara göre Türkiye'de sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına nasıl tercihte bulunacaklarına, puanlarıyla uyumlu okulların hangileri olduğu, bu okulların ne tür imkanları olduğu gibi bilgilerin yapay zeka destekli olarak kendilerine verildiği bir tercih robotu ile de çocuklarımıza ve ailelerine yardımcı olmaya çabalayacağız." ifadelerini kullandı.
Yerleştirme başvurularının ardından sonuçların 5 Ağustos'ta açıklanacağını da sözlerine ekledi.
Maarif Modeli üç yeni sınıf düzeyine yayılıyor
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin gelecek eğitim öğretim yılında daha geniş kapsamda uygulanacağını açıklayan Tekin,
"Önümüzdeki yıl her kademenin 3'üncü sınıfında da uygulanmaya başlanacak. Yani okul öncesi, ilkokul 1, 2 ve 3, ortaokullarda 5, 6 ve 7, liselerde ise 9, 10 ve 11'inci sınıflarda önümüzdeki yıl Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'yle eğitim öğretim hayatımız devam edecek." dedi.
Tekin, müfredat değişikliğinin uygulanma sürecinin bakanlığın ilgili birimleri tarafından izlenip değerlendirildiğini, modelin diğer unsurlarının da kademeli olarak olgunlaştığını belirtti.
Farkındalık etkinlikleri ve yapay zeka uygulamaları
Eğitim yılı boyunca çevre bilinci, bayrak sevgisi, Ramazan, çocuk hakları, demokrasi ve milli değerler temalı etkinlikler düzenlediklerini anlatan Tekin, bu çalışmaların Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin beceri odaklı yaklaşımını desteklediğini ifade etti.
Bakanlık bünyesinde yapay zekanın farklı alanlarda kullanılmaya başlandığını da aktaran Tekin,
"Bunun dışında, yıl boyunca bakanlığımız yapay zeka uygulamalarını okul güvenliğinden sınav, ölçme-değerlendirme mekanizmalarına kadar; kademeler arası geçiş sınavlarına hazırlıktan bakanlık yönetim sistemine kadar her alanda yapay zeka destekli yazılımlarla velilerimize, öğrencilerimize ve öğretmenlerimize hizmet etmeye çaba sarf ettik." dedi.
Tekin, yabancı dil öğrenimini desteklemek amacıyla hayata geçirilen "Dilim" uygulamasının ilk haftasında 150 binden fazla kullanıcı tarafından indirildiğini söyledi.
Yaz tatili için öğrenci ve velilere çağrı
Konuşmasının sonunda öğrencilere ve velilere tavsiyelerde bulunan Tekin, velilerin çocuklarına örnek olmalarının önemine dikkat çekti. Öğrencilere ise yaz tatilinde bol bol kitap okumalarını öneren Tekin,
"Hem LGS'de hem YKS'de şunu bir kez daha gördük; artık kademeler arası geçiş sınavları daha çok Türkçe okuduğunu anlama temaları üzerinde odaklanmış durumda. O yüzden çocuklarımızın kitap okuma alışkanlığı hem eğitimleri açısından çok önemli hem de katılacakları sınavlarda kendilerini daha doğru ifade edebilmeleri açısından önemli." diye konuştu.
Bakan Tekin, tüm öğrenci, öğretmen ve velilere iyi tatiller dileyerek yeni eğitim öğretim yılında yeniden bir araya gelmeyi temenni etti.




