Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davasında ilk duruşma, bugün saat 10.30’da İstanbul Anadolu 23’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülecek. Duruşmada tutuklu ve tutuksuz sanıklar ilk kez hakim karşısına çıkacak.
Sanıklar arasında müebbet hapis cezası talep edilen Alaattin Kadayıfçıoğlu ile Aleyna Kalaycıoğlu ve 5 yıla kadar hapis istemiyle yargılanan İzzet Yıldızhan da bulunuyor.
Olayın ayrıntıları
Ümraniye Sıddık Sokak’ta 19 Mart gecesi yaşanan olayda, rapçi Canbay & Wolker grubundan Vahap Canbay’ın bir süre önce ayrıldığı Aleyna Kalaycıoğlu ile yeniden barışmak istemesiyle başlayan süreçte, Kubilay Kaan Kundakçı da gruba dahil oldu.
İddialara göre grup, Kalaycıoğlu’nun bulunduğu stüdyonun önüne gitti. Araç içinde beklenirken olay yerine gelen çakarlı araçtaki Alaattin Kadayıfçıoğlu ile tartışma çıktı. Kadayıfçıoğlu’nun silahla ateş açması sonucu Kundakçı ağır yaralandı ve hastanede hayatını kaybetti.
Müebbet hapis talebi
İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı’nın hazırladığı iddianamede, Alaattin Kadayıfçıoğlu hakkında “kasten öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçlarından müebbet hapis istendi.
Aleyna Kalaycıoğlu hakkında “kasten öldürmeye azmettirme” suçlaması yöneltilirken, İzzet Yıldızhan için “suçluyu kayırma” iddiasıyla 6 aydan 5 yıla kadar hapis cezası talep edildi.
Aileden dikkat çeken açıklamalar
Duruşma öncesi adliye bahçesinde konuşan baba Cemil Kundakçı, yaşadıkları acıyı anlattı:
“Bizim için çok zor bir gün. Psikolojik olarak içeriye girdiğim zaman nasıl bir duygu içinde olacağımı açıkçası ben de bilmiyorum. Çünkü Allah kimsenin başına vermesin, yani yaşamadığımız bir olay; ama elimden geldiği kadar oğlum için bana da bir söz hakkı verilirse faydalı olmak adına sakin, iradeli olmaya çalışacağım. Eğer davanın seyrine bir katkıda bulunabilirsem mutlu olacağım tabii ki çünkü ben geceleri uyuyamıyorum. Bugün ben sabah 04.00'te yattım, 06.00'ya çeyrek kala kalktım. Bu oğlum öldüğünden beri böyle. Ben de eşim de aynı şekildeyiz. Çok kötü bir olay. Ne işim gücümle uğraşabiliyorum. Her dakika Kubilay aklımda, her dakika. Uyurken rüyama girmezse belki aklımdan çıkıyor, onun dışında şu an sizinle konuşurken de bir tarafta Kubilay var. Aileyle veya yardım eden insanlarla karşı karşıya geldiğim zaman hangi duyguda olacağım bilmiyorum ama şunu merak ediyorum. Yüzüme nasıl bakabilecekler. Ben onlara baktığım zaman 'Sizin vicdanınız hiç sızlamadı mı' demek istiyorum. 'Nasıl bunu yaptınız, nasıl infaz yaptınız' resmen infaz bu. Bunu söylemek istiyorum. Yüzüme nasıl bakabilecekler. Hiç kim mi davranacaklar, yoksa kafalarını öne mi eğecekler. Bunu merak ediyorum; ama en ağır cezayı almalarını diliyorum ve bunun için uğraşacağız. Ne gerekiyorsa yapacağız. Tek isteğim ağır ceza alsınlar, hakları ağırlaştırılmış müebbet. Diğerleri, diğer hak edenler de en üst seviyeden alsın. Toplumda, Kubilay gibi, ondan sonra, burada bir kardeşimiz daha var, yeğeni öldürüldü; onun yeğeni gibi, Ahmet Minguzzi'ler, işte Berat, Atlas.Bu çocuklar hepsi bizim çocuğumuz. Maraş'ta öldürülen çocuklar oldu, bakın örtbas edildi resmen. Hiç ses soluk çıkmıyor. Yani bizim Türkiye'de bir olay olduğu zaman 15 günde, 1 ayda kapanıyor ve hiç üzerine gidilmediği için yıllardır insanlar ölüyor. En azından Kubilay'ın davasında örnek bir sonuç çıkar, gerek katilin ailesi tarzındaki ailelere gerek toplumdaki diğer suç işleyen kesimlere karşı örnek teşkil eder, başka çocukların veya insanlarımızın ölmesinin de önüne geçilir. Cezalar ağır olmazsa ve bu silahı veya bıçakları kullanan insanlar da bu cezalar yüzünden korkup silahı bıçağı bırakmazsa ölen insanlar artacak. Hem oğlumun katilleri cezasını alsın hem de topluma fayda sğalayacak örnek bir cezanın çıkmasını diliyorum ” dedi.
Anne Ülker Kundakçı ise şunları söyledi:
“ Çocuğum aşk üçgeni yüzünden öldü. Ne alacak var ne verecek var. Bir kadın yüzünden çocuğu infaz etti gitti. Bu bir infaz. Kapalı alanda aracın içinde. Kaçma hakkı vermeden o silahı nasıl sıkabildin. Senin bununla bir meselen yok. Bu adam zengin olabilir. Trilyonları olsa bana çocuğumu geri verebilecek mi. Ben 3 aydır ne yaşıyorum biliyor mu bilmiyor. O gidiyor çocuğunu görüyor yine. Ben çocuğumun toprağına gidiyorum bir suç işlemiş gibi. Ben Allah'tan hepsinin Kubilay gibi can vermesini istiyorum. O kadar da samimiyim bu konuda. Allahlarından bulsunlar ailece. Çocuğumun bir günahı yoktu . Hiçbir suçu günahı yoktu. Bu olayın olmasına neden olacak birşey de yaşamıyor ki onlarla. Sadece Aleyna Hanımın egoları, zenginlik düşkünlüğü. Kızda yok yok. Sen 3 gündür tanıştığın insanın evine gider misin. Bu nasıl bir dünya. Burada en suçlu anneler. Ben de bir anneyim. O çocuğu sen nasıl eğittin” dedi.
“Bu canın hesabını hepsi bana verecek”
Aleyna Kalaycıoğlu’nun annesiyle ilgili bir soruya da Kundakçı şöyle yanıt verdi:
“Şu anda elektronik kelepçeli. Büyük bir ihtimalle onu bırakırlar diye düşünüyorum. Burada yargılanacak olanlar Alaatin Kadayıfçıoğlu, korumalar, şoför. Bir de Alaaattin Kadayıfçıoğlu diyormuş ki 'Aleyna'yı içeriden çıkarın. Çocuğumun ölümüne o sebep oldu. Konumu o gönderdi. Orada bir can gitmiş. Abla kardeş gibi aylarca günlerce beraber oldu. Sen o çocuğun öldüğünü sormuyorsun da köpeği soruyorsun. Bu canın hesabını hepsi bana verecek” dedi.




