Etkinlikte minik öğrenciler, kendi saksılarında yetiştirecekleri fidelerle hem üretmeyi hem de doğayla bağ kurmayı deneyimledi.
Dokuz Eylül İlköğretim Okulu’nda çilek fidesi sevinci

Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, yürütülen çevre projeleri kapsamında öğrencilere çilek fidesi hediye etti. Çocuklara erken yaşta doğa sevgisi ve üretim bilinci kazandırmayı hedefleyen etkinlik, okul bahçesinde büyük bir coşkuyla karşılandı.
Özel saksılarda miniklere doğa sürprizi

Bornova Belediyesi Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından hazırlanan etkinlikte, çocuklar için özel saksılar ve taşıması kolay çantalar kullanıldı. Minik öğrenciler, kendilerine armağan edilen çilek fidelerini büyük bir heyecanla teslim aldı.
Etkinlik boyunca okul bahçesinde neşeli anlar yaşanırken, öğretmenler ve veliler de projenin çocuklara çevre bilinci kazandırması açısından önemli olduğunu belirterek çalışmaya destek verdi.
“Geleceğe umut ve çevre bilinci ekiyoruz”

Etkinlikte öğrencilerle yakından ilgilenen Başkan Ömer Eşki, çocukların üretim sürecini deneyimlemesinin önemine dikkat çekti. Eşki, şu ifadeleri kullandı:
"Geleceğe umut ve çevre bilinci ekiyoruz"
“Çocuklarımızın dijital dünyadan biraz olsun uzaklaşarak toprakla bağ kurması, doğayı tanıyarak büyümesi bizim en büyük hedeflerimizden biridir. Bugün burada 9 Eylül İlköğretim Okulu’ndaki evlatlarımıza kendi elleriyle büyütüp meyvesini toplayabilecekleri çilek fideleri armağan ettik. Saksılarına can suyu verirken üretmenin ne kadar emek isteyen ve kıymetli bir süreç olduğunu bizzat yaşayarak öğrenecekler. Aslında biz bugün sadece bir bitki dağıtmadık; çocuklarımızın kalbine doğa sevgisi, geleceğimize ise yeşil bir umut ektik. Bornova genelindeki okullarımızda çevre bilincini artıran, tarımı ve geri dönüşümü sevdiren projelerimizi aralıksız sürdüreceğiz.”
Miniklerden Başkan Eşki’ye teşekkür
Çilek fidelerinin bakımı hakkında merak ettikleri soruları Başkan Ömer Eşki’ye yönelten öğrenciler, etkinlik boyunca keyifli anlar yaşadı. Eşki’nin verdiği bakım tüyolarını dikkatle dinleyen çocuklar, etkinliğin sonunda öğretmenleri ve Başkan Eşki ile birlikte saksılarını havaya kaldırarak hatıra fotoğrafı çektirdi.





