Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde her yıl farklı bir bölgede düzenlenen "Hayat Boyu Öğrenme Dönem Sonu Değerlendirme Toplantısı", bu yıl İzmir’in Çeşme ilçesinde yapıldı. Halk Eğitimi Merkezlerinin yıl boyunca yürüttüğü faaliyetlerin değerlendirildiği toplantının organizasyonunu Çeşme Halk Eğitimi Merkezi üstlendi.

Yıllık çalışmalar masaya yatırıldı

Toplantı öncesinde açıklamalarda bulunan Çeşme Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Ali Rıza Doğruyol, organizasyonun bu yıl Çeşme’de düzenlenmesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi. Toplantıda Halk Eğitimi Merkezlerinde bir yıl boyunca gerçekleştirilen çalışmaların ele alınacağını belirten Doğruyol, değerlendirmelerin yeni eğitim dönemi için yol gösterici olduğunu ifade etti.

Bir yıl içerisinde açılan kurslar, yürütülen faaliyetler, vatandaşlardan gelen talepler ve geliştirilmesi gereken alanların toplantıda değerlendirildiğini aktaran Doğruyol, elde edilen sonuçlar doğrultusunda gelecek yılın planlamasının şekillendirileceğini söyledi.

“Hayat Boyu Öğrenme temel eğitim kadar kıymetli”

A W732739 03

15 dakikayla kaçan gelecek: İzmir'de YKS'de gözyaşları!
15 dakikayla kaçan gelecek: İzmir'de YKS'de gözyaşları!
İçeriği Görüntüle

Hayat Boyu Öğrenme sürecinin bireyin yaşamı boyunca devam eden önemli bir eğitim süreci olduğunu vurgulayan Ali Rıza Doğruyol, “İlkokuldan başlayan ve ömür boyunca süren bir eğitim sürecidir. Bu süreç oldukça kıymetlidir. Bana göre temel eğitim kadar önemli bir süreçtir. Birçok vatandaşımız yeteneklerini ancak Halk Eğitimi Merkezlerine gidince fark ediyor ve orada kendini keşfediyor” dedi.

Halk Eğitimi Merkezlerinin yalnızca kurs düzenleyen kurumlar olmadığını belirten Doğruyol, bu merkezlerin vatandaşların sosyal, kültürel ve mesleki gelişimlerine katkı sunduğunu, toplumun her kesimine ulaşan önemli eğitim kurumları olduğunu ifade etti.

Organizasyon Çeşme’de gerçekleştirildi

Toplantının İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün talebi doğrultusunda Çeşme’de yapılmasının kararlaştırıldığını belirten Doğruyol, “Çeşme'de, ÇEŞTOB Başkanımız Orhan Belge'ye konuyu ilettiğimde büyük bir memnuniyet duyacağını belirtti. Bunun üzerine Boyalık Otel'de kahvaltılı yıl sonu toplantısını yapmaya karar verdik” diye konuştu.

Doğruyol, “İzmir'in geleceğini şekillendiren bu önemli toplantının Çeşme'de yapılıyor olması, Çeşme Halk Eğitimi Merkezi için de bir gururdur. Çünkü organizasyonu tamamen Çeşme Halk Eğitimi Merkezi üstlenmiştir” ifadelerini kullandı.

Katılımcılar Çeşme’nin değerlerini tanıdı

Değerlendirme toplantısının ardından katılımcılar için Çeşme’nin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini tanıtmayı amaçlayan bir program düzenlendi. Program kapsamında ilk olarak Ildır Mahallesi ziyaret edildi. Katılımcılar burada Balkan ve mübadele yemeklerini tattı, ardından Erythrai Antik Kenti kalıntılarını gezdi.

Programın devamında Alaçatı sokaklarında gezi düzenlenirken, daha sonra Çeşme Kalesi ve Çeşme Müzesi ziyaret edildi.

Toplantıya İzmir’in ilçelerinde görev yapan Halk Eğitimi Merkezi müdürleri ile İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü müdür yardımcıları ve şube müdürleri katıldı.

Kaynak: İHA