İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, hoşgörü, sevgi ve dayanışma ayı olan muharrem ayında tutulan yas-ı matem orucu lokmasını Kınıklı yurttaşlarla paylaştı.
Kınık’ta esnaf ve vatandaşlarla buluşan Başkan Tugay’a Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, Bergama Belediye Başkanı Prof. Dr. Tanju Çelik, meclis üyeleri, Kınık Çepni Boyu Derneği Başkanı Salim Yılmaz ve muhtarlar eşlik etti.
Başkan Tugay, program öncesinde Kınık cuma pazarını ziyaret ederek üretici ve vatandaşlarla sohbet etti. Ardından esnafla bir araya gelen Tugay, vatandaşların taleplerini dinledi ve ilçede planlanan alt ve üstyapı çalışmaları hakkında bilgi verdi.
Oruçlar açıldı, lokmalar paylaşıldı

Muharrem lokmasına katılan Başkan Tugay, Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç eşliğinde dua etti. Birlik, beraberlik ve kardeşlik dilekleriyle yas-ı matem orucu açıldı, lokmalar paylaşıldı.
Programın ardından dernek binasında vatandaşlarla bir araya gelen Tugay, sohbet ederek talepleri dinledi.
“Dayanışmamızdan asla vazgeçmeyelim”

Sofra sonrası konuşan Başkan Tugay, birlik ve beraberlik vurgusu yaparak şunları söyledi:
“Bugün sizlerle burada olmak benim için çok büyük bir mutluluk oldu. Allah, hayrınızı kabul etsin. Tuttuğunuz oruçlar, yaptığınız dualar kabul olsun. Hepimizin iyiliğini istiyoruz. İyi insanların iyi niyetli duaları, iyi niyetli çabaları herkesi iyi bir noktaya götürecek. Güzel niyetli olmaktan asla vazgeçmeyelim. Dayanışmamızdan asla vazgeçmeyelim. Hemşehri ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim. Hepimiz bu memleketin, halkımızın iyiliğini istiyoruz. Nerede olmamız gerekirse, orada olacağız. Hiç şüphem yok, her zaman birlik ve beraberlik içinde olacağız”
Tugay ayrıca,
“Ben, sizin bir kardeşinizim; sizlere hizmet için bu göreve geldim. Her zaman doğrunun ve iyinin tarafında olacağız. Yeter ki Kınık’ımız, Bergama’mız güzel olsun, köylerimiz güzel olsun, insanlarımız mutlu olsun. Ülkemiz inşallah iyilik ve refah içinde olsun. Biz de elimizden geldiğince hizmetimizi yapıp onun onurunu ve gururunu yaşayalım.” dedi.
24 bin 640 kişilik sıcak yemek desteği

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin muharrem ayı boyunca Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı aracılığıyla kentteki Alevi Kültür Merkezleri, cemevleri ve derneklerine oruç açmak için sıcak yemek desteği sağladığı belirtildi.
2026 yılında dayanışma gücüne katkı için 16 Haziran’dan 27 Haziran’a 12 günde toplam 6 bin 160 kişi için 24 bin 640 adet sıcak yemek desteği sağlandığı, ayrıca 4 ilçe merkezinde 8 bin kişilik aşure ikramı yapıldığı ifade edildi.




