İzmir’in Çeşme ilçesi açıklarında yasa dışı yollarla yurt dışına çıkmaya çalışan düzensiz göçmenlere yönelik operasyon gerçekleştirildi. 21 Haziran saat 00.12’de görevli Sahil Güvenlik Mobil Radarı (MORAD-11) tarafından deniz üzerinde seyir halinde olan bir lastik bot tespit edildi.
İhbarın ardından bölgeye yönlendirilen Sahil Güvenlik Botu (TCSG-30), hareket halindeki lastik botu durdurarak içerisindeki 43 düzensiz göçmeni yakaladı.
Seferihisar’da ikinci müdahale
Aynı gün sabah saatlerinde bu kez Seferihisar ilçesi açıklarında lastik bot içerisinde bir grup düzensiz göçmen olduğu bilgisi alındı. Saat 06.50’de bölgeye sevk edilen Sahil Güvenlik Botları (TCSG-24, KB-22), lastik botun önünü keserek durdurdu.
Botta yapılan kontrollerde 22 düzensiz göçmen yakalandı.
Farklı ülke uyruklarından göçmenler tespit edildi
Operasyonlarda yakalanan göçmenlerin 18’inin Senegal, 11’inin Sierra Leone, 8’inin Somali, 7’sinin Yemen, 4’ünün Gambiya, 4’ünün Mali, 4’ünün Sudan, 3’ünün Burundi, 2’sinin Gine, 2’sinin Filistin, 1’inin Angola ve 1’inin Kongo uyruklu olduğu belirlendi.
Göç İdaresi’ne teslim edildiler
Karaya çıkarılan düzensiz göçmenler, sağlık kontrolleri ve gerekli işlemlerinin tamamlanmasının ardından İzmir İl Göç İdaresi Müdürlüğüne teslim edildi.





