Geçtiğimiz yıl (2025) Kayseri genelinde yaşanan şiddetli kuraklık, tarımsal üretimi durma noktasına getirmiş ve özellikle tahıl ambarı olarak bilinen bölgelerde ciddi verim kayıplarına yol açmıştı. MHP Genel Başkan Yardımcısı ve Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı nezdinde yürüttükleri girişimlerin olumlu sonuçlandığını açıkladı. Özdemir, "Kuraklıktan etkilenen ve zararları doğan çiftçilerimizin yaşadıkları kayıpların tamamı devletimiz tarafından karşılanacaktır" dedi.

Ödemeler "Tohum Desteği" olarak yapılacak

Kayseri İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan hasar tespit çalışmaları neticesinde kaybı kesinleşen çiftçilere ödemeler, "tohum desteği" yöntemiyle aktarılacak. Bu stratejik kararla ilgili konuşan Özdemir, şu detayları paylaştı:

İzmir Büyükşehir’den Çiftçiye 550 Milyon Liralık Destek (4)

Özdemir'den Erdoğan ve Yumaklı'ya teşekkür

Kayserili üreticiler adına süreci yakından takip eden İsmail Özdemir; çiftçilere gösterilen hassasiyet nedeniyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’ya teşekkürlerini iletti. Özdemir, "Kayserili çiftçilerimize hayırlı olsun. Devletimiz, üretenin her zaman yanındadır" mesajını verdi.

Kaynak: HABER MERKEZİ