İnternet bağımlılığı, modern yaşamın en önemli risk alanlarından biri olarak değerlendiriliyor. Psikiyatri Uzmanı Uzm. Dr. Mehmet Çevik, geleceğe yönelik dikkat çeken açıklamalarda bulunarak internet kullanımının kontrolsüz artışına işaret etti.
Liv Hospital Samsun Psikiyatri Kliniği’nden Uzm. Dr. Mehmet Çevik, internet bağımlılığına ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Dünyamızda gelecek 10 yıl içerisinde en ciddi hastalıklardan biri internet bağımlılığı olarak görülüyor” dedi.
“Toplumun yarısı internet kullanıcısı”

İnternet kullanımının yaygınlığına dikkat çeken Çevik, bağımlılık riskinin yalnızca gençlerle sınırlı olmadığını vurguladı:
“2014 verilerine göre Türkiye nüfusunun neredeyse yarısı internet kullanıcısıdır. Sanılanın aksine yalnızca ergen ve genç nüfus değil aynı zamanda orta yaş grubunun da internet bağımlılığı konusunda oldukça yüksek seviyelerde oldukları görülmüştür. İnsanların 'organik' bağlardan giderek uzaklaştığı ve 'makine' üzerinden ilişkilerini yönlendirdiği dünyamızda gelecek 10 yıl içerisinde en ciddi hastalıklardan biri olarak internet bağımlılığı görülmektedir” diye konuştu.
“Alt bağımlılık türleri ortaya çıkıyor”
İnternet bağımlılığının farklı alt türlere ayrılmaya başladığını belirten Çevik, dijital davranışların giderek daha riskli hale geldiğini ifade etti:
“İnternet bağımlılığı teriminin bile kendi içinde yetersiz kaldığı artık kabul görmektedir. Oyun bağımlılığı, sosyal ağ bağımlılığı ve hatta 'selfie' bağımlılığı gibi alt grup bağımlılık tanımları oluşmaya başlamıştır. Bunlar her ne kadar 'yeni yetme' gibi görülse de hormonlu büyüme gösterip hızla gelişmekte ve ölümcül sonuçlara ulaşabilmektedirler. Muğla'da yaşanan selfie ölümünden sonra bölgede çekilen selfie sayısı 10 kat daha artmıştır” diye konuştu.
“Ne zaman terapiye başlanmalı?”
Uzm. Dr. Mehmet Çevik, internet kullanımının yaşamı etkilemeye başladığı noktada profesyonel destek alınması gerektiğini belirtti. Terapi sürecine işaret eden Çevik, şu ifadeleri kullandı:
“Eğer siz de güne hangi sebeple olursa olsun internetle başlıyorsanız, günde yaklaşık 4-5 saati aşkın internette kalıyorsanız, her gittiğiniz yerde aklınıza ilk gelen şey fotoğraf yükleyip sosyal medyada paylaşmak ise ve bazen internet yüzünden işinizi, eşinizi veya arkadaşlarınızı aksatıyorsanız veya bu konuda serzenişler işitiyorsanız, yavaş yavaş bir terapi sürecine girmeyi düşünebilirsiniz” ifadelerini kullandı.




